آنتی اسکالانت

شنبه 9 شهريور 1398
20:11
مهدی

آنتی اسکالانت:

آنتی اسکالانت یکی از موارد مهم دستگاه تصفیه آب صنعتی می باشد و به عنوان یک رسوب گیر قلیایی و بسیار اثر گذار بر پایه ترکیبی از فسفونیت ها ، پلیمرها و سایر مکمل های پیشگیری رسوب بوده که برای جلوگیری از به وجود آمدن رسوب روی ممبران ها ی سیستم اسمز معکوس (RO) و سیستم های نانو فیلتراسیون به کار گرفته می شود . آنتی اسکالانت یک رسوب گیر قلیایی ویژه است که با بازدهی بسیار بالایی در تمامی سیستم اسمز معکوس که با انواع مختلف آب خام ( لب شور ،سیلیکای بالا ، سولفات بالا ،دریا و … ) تغذیه می شود به کار گرفته می شود. آنتی اسکالانت جلوگیری خوبی از به وجود آمدن رسوب های غیر آلی مانند کربنات ها فسفات ها،سولفات ها ( از قبیل سولفات کلسیم ،سولفات باریم و سولفات ،استرونسیم )سیلیکا و آهن دارد. آنتی اسکالانت تا اندیس لانژلیر (LSI) حدود 3 از رسوب گذاری کربنات کلسیم پیشگیری می کند.

کاربرد آنتی اسکالانت :

از جمله از مورد هایی که باعث پایین آمدن عمر ممبران و تخریب آن و نیز پایین آمدن تولید و کیفیت آب تصفیه شده و به دنبال آن بالا رفتن هزینه بهره ‌برداری از سیستم اسمز معکوس می‌ گردد، ته نشینی ، رسوب (Scale) و گرفتگی (Fouling) بر روی ممبران‌ ها می‌ باشد. به همین علت سرمایه گذاری روی مواد شیمیایی آنتی اسکالانت جهت نگهداری مناسب از سیستم اهمیت بسیار زیادی دارد. رسوب ها به طور عمده از مواد معدنی به مانند کربنات کلسیم (CaCO3)، سولفات کلسیم (CaSO4)، سولفات باریم (BaSO4)، سولفات استرانسیم (SrSO4) و… به وجود می آیند. نمونه ‌هایی از رسوب های غیر رایج اما به همان اندازه مشکل ‌زا نیز رسوب های سیلیکا (SiO2) و فلورید کلسیم (CaF2) می باشند. به مرور زمان حجم و ضخامت رسوب ها زیاد شده و موجب پایین آمدن جریان آب تولیدی سیستم می‌ گردد. جهت جلوگیری از این پدیده می‌ توان از آنتی‌ اسکالانت ‌های اسمز معکوس به کار برد تا مقدار موادی که روی ممبران ‌ها رسوب میکنند کاهش بیابد .آنتی ‌اسکالانت از راه پیوند با آلاینده ‌های موجود در آب و پیشگیری از متصل شدن یا چسبندگی آنها به سطح ممبران با رسوب گذاری و تشکیل گرفتگی مقابله کرده و این آلاینده ‌ها را از درون ممبران گذر داده و همراه پساب از سیستم خارج می ‌کند.

انواع آنتی اسکالانت:

آنتی‌ اسکالانت اسیدی

آنتی‌ اسکالانت قلیایی

بعضی از خصوصیات آنتی اسکالانت عبارتند از :

سازگار با انواع ممبران های اسمز معکوس

پیشگیری از به وجود آمدن رسوب های معدنی به ویژه کربنات کلسیم و سولفات کلسیم

پیشگیری از به وجود آمدن رسوب سیلیکا

قابل استفاده درآب های با سختی و قلیایی بالا

پایدار سازی موثر یون های فلزی و پخش کنندگی (DIsperse) هیدروکسید فلزات

جلوگیری از به وجود آمدن رسوب اکسید آهن

قابلیت پخش کنندگی (Dispersing) ذرات آلی (Organic) و ذرات کلوییدی و در نتیجه پایین آوردن گرفتگی (Fouling) ممبران ها

پیشگیری از رشد کریستال معدنی

پایین آوردن هزینه های شستشوی شیمیایی ممبران ها و هزینه های بهره برداری

بالا بردن بازیابی (Recovery ) دستگاه اسمز معکوس به دلیل پیشگیری موثر از به وجود آمدن رسوب


[ بازدید : 15 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آنتی اسکالانت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]